Steeds vaker zie je verhalen opduiken binnen organisaties en bedrijven, waar ze op verschillende manieren en met veel effect worden ingezet. Ook in het onderwijs. En dat is niet zo vreemd, want met een goed verhaal laat je zien waar je voor staat en waar je voor gaat. Het is de weerslag van je identiteit en cultuur, de basis van je merk en je reputatie en de bron van je strategie. Het heeft de potentie om medewerkers te motiveren en de juiste klanten aan te trekken. Bovendien kunnen verhalen zeer waardevol zijn in kleinschaliger situaties, zoals coachingstrajecten en als techniek om jezelf te presenteren.

In de training Het verhaal van je organisatie krijg je inzicht in de relatie tussen organisatiecultuur en verhalen. Je leert hoe je vanuit gedeelde waarden, kwaliteiten en ambities een aansprekend verhaal tot stand brengt en betekenisvolle ervaringen creëert, die het verhaal ondersteunen. Bovendien ontdek je hoe je een verhaal opbouwt en effectief in kan zetten. Je krijgt inspirerende verhaalvoorbeelden en achtergrondinformatie maar gaat vooral zelf aan de slag met oefeningen.

De training vraagt een dagdeel van 4 uur. Aantal deelnemers: minimaal 6, maximaal 8 personen. Hierdoor kunnen we tijd en aandacht besteden aan persoonlijke coaching op je verhaal.