Je hebt een sociaal intranet, maar hoe zorg je ervoor dat community deelnemers er ook echt actief mee aan de slag gaan en eigen bijdragen posten?

In de story coachingsessie oefen je met een groep collega’s van je organisatie met het herkennen, creëren en delen van relevante verhalen. Je ontdekt waar een verhaal in zit en hoe je dat zo praktisch mogelijk registreert en geschikt maakt voor publicatie op het sociale intranet. Ook gaan we in op de mogelijkheden die je kunt inzetten om collega’s te betrekken in de conversatie over je onderwerp. Vaak heb je al ervaring met Facebook of andere social media kanalen. Dat is mooi meegenomen, want dan ben je al vertrouwd met veel van de functies waarmee je ook op het dialoogplatform zult werken. We gaan in op de relatie tussen de praktijkervaringen en de ontwikkeldoelen van de organisatie (wat zie je nu en wat betekent dat voor wat je met elkaar wil versterken?). Je leert hoe je uitnodigende bijdragen maakt in tekst, beeld en video. We bespreken hoe je effectieve teksten schrijft, hoe je krachtige foto’s kiest en hoe je eenvoudig filmpjes maakt die jouw bijdrage extra inspirerend maken.

Deze incompany training vraagt een dagdeel van 4 uur.
Aantal deelnemers: minimaal 6, maximaal 12 personen. Hierdoor kunnen we tijd en aandacht besteden aan persoonlijke begeleiding.