Goed vertelde verhalen hebben de kracht om de wereld te veranderen. Dat is niet alleen een persoonlijke mening, het is een werkelijkheid die zich met grote regelmaat voltrekt direct onder onze ogen. Dat overkwam ook de filmmakers van het Amerikaanse productiebedrijf Stillmotion. Zij kwamen op het spoor van een 9 jarig meisje in Fairfax, dat zelfgemaakte limonade verkocht om geld in te zamelen tegen kinderslavernij. Het verhaal van haar positieve actie en vasthoudendheid had zoveel impact, dat de studio besloot om ook het verhaal van de kinderen in Ghana te gaan vertellen. De documentaire met de titel #standwithme werd de start van een uitgebreide crowdsourcing actie, die zorgde voor landelijke media-aandacht. De docu van Stillmotion laat op een indringende manier zien hoe een klein verhaal connectie kan maken met een groter maatschappelijk thema en daardoor heel veel mensen in beweging kan brengen. Door de stem te laten horen van de jonge heldin die in actie komt en de stem van de kindslaven waar ze zich voor inzet, zijn we als publiek geen buitenstaander meer, maar worden we deelgenoot van hun verhalen. En dat schept de emotionele betrokkenheid, waardoor we in actie komen.

Aanvraag Whitepaper Organisatielied

Vul uw emailadres in en ontvang de gratis whitepaper.

Bedankt!

Aanvraag Whitepaper Power the Future

Vul uw emailadres in en ontvang de gratis whitepaper.

Bedankt!

Schrijf je in op de nieuwsbrief

Schrijf je in op de nieuwsbrief en ontvang de gratis whitepaper.

Bedankt!

Schrijf je in op de nieuwsbrief

Schrijf je in op de nieuwsbrief en ontvang de gratis whitepaper.

Bedankt!

Schrijf je in op de nieuwsbrief

Schrijf je in op de nieuwsbrief en ontvang de gratis whitepaper.

Bedankt!