Blog

Hier vind je mijn periodieke bijdragen -artikelen en blogberichten – over organisatie identiteit, waardengedreven ontwikkelen, storytelling, employer branding, organisatie ontwikkeling, duurzaam werkgeverschap en community building.

Twee keer lezen

Dit korte verhaal van Jonathan Reed krijgt een totaal andere betekenis  als het wordt omgekeerd.

Lees meer

Storytelling 3.0

In gesprek met Goos Geursen, expert in het versterken van de ontwikkeling van mens en organisatie en auteur van o.a. Wie zijn ik en Als de leuning beweegt. Over de betekenis van corporate story en over nieuwe zienswijzen op verhalend ontwikkelen.  

Lees meer

Workshop Proeven van karakter

Als je een organisatie ervaart, door een website, een commercial of een klantervaring, dan is dat vaak maar een indruk. De werkelijke aard is complexer en is niet altijd duidelijk zichtbaar. Als je een organisatie ervaart, door een website, een commercial of een...

Lees meer

Sociale marketing als belangrijke nieuwe trend

De meest innovatieve marketing initiatieven komen niet uit de profit markt, maar uit  de sociale sector. Volgens Leslie Pascaud, directeur van Added Value Frankrijk komt dit doordat sociale marketeers te maken hebben met de meest uitdagende vraagstukken van deze tijd,...

Lees meer

Verder met beleving

Ik zit in de lobby van een groot bedrijf te wachten tot mijn afspraak eraan komt. Ondertussen lopen er allerlei medewerkers heen en weer die met een pasje toegangspoortjes openen, die niemand groeten en die vooral haast lijken te hebben. Om me heen kijkend zie ik dat...

Lees meer

Achter de woorden van de straat

Laat je inspireren door de taal van de straat. Krijt op de stoeptegels, een tekst achter het raam, graffiti op de muren, affiches en posters. Tekens van verleiding, van protest of verveling. Wat zou jij op straat willen schrijven? Welke tekst zegt iets over jou? Wil...

Lees meer

De tiende ezel

Er was eens, lang geleden, een Indische boer die tien ezels had waarmee hij op het land werkte. Op een avond na een lange dag zwoegen en zweten - want Indische boeren werken van vóór zonsopgang tot ná zonsondergang met slechts enkele uren onderbreking voor de grote...

Lees meer

Nieuwe waarden veranderen de manier waarop consumenten kopen

Meer dan ooit vragen consumenten dat de merken die ze kopen en de bedrijven die ze maken, hun persoonlijke, sociale en milieuwaarden delen. Consumenten zien bedrijven steeds meer als schakel tussen de oorzaak en noodzaak om invulling te geven aan maatschappelijke...

Lees meer

De kracht van waarom

De meeste organisaties beperken zich tot het communiceren van tastbare feiten, bewijzen en resultaten. Een laagje dieper voeg je er kwaliteiten aan toe, vertel je over het proces en over de principes en methodes die je volgt om tot resultaat te komen. Maar volgens...

Lees meer

Workshop de macht der verbeelding

Je wilt klanten die niet zomaar een product afnemen, maar klanten die zich kunnen verbinden met waar je bedrijf voor staat.  Mensen die zich vrijwillig verbonden voelen zijn eigenlijk geen klanten, maar fans. En er is niets grandiozer dan de energie van verwachting en...

Lees meer

Onderzoek organisatie identiteit

In de afgelopen maanden heeft stagiaire Michelle Mertens van Fontys Communicatie haar afstudeeronderzoek bij ons gedaan. De vraagstelling was welke betekenis organisaties verlenen aan identiteit en welke invloed dat heeft op communicatiekeuzes. De resultaten van het...

Lees meer

Mission possible

Zo nu en dan wordt het tijd voor een opfrisbeurt voor je propositie. Zeker als je het goede voorbeeld wil geven. In het verleden hanteerde ik de slogan 'Uw kracht in het middelpunt'. Dat geeft wel ongeveer aan dat we kwaliteiten van de opdrachtgever centraal stellen,...

Lees meer

De ideale klant

Als we heel eerlijk zijn, dan zouden we natuurlijk het liefste werken voor mensen met wie we een klik hebben. Opdrachtgevers die de grote lijnen kunnen overzien, bruggenbouwers en kritische geesten die inzien dat er voortdurende beweging is en die beseffen wat...

Lees meer

Op zoek naar wat er werkelijk toe doet

De beleving van een organisatie weegt vaak zwaarder dan de feitelijke argumenten. Dat kan voor een onderneming of non-profitorganisatie soms knap lastig zijn. Vooral als de kwaliteit wel degelijk goed is, maar er bijvoorbeeld andere beelden in de media zijn ontstaan...

Lees meer

Aanvraag Whitepaper Organisatielied

Vul uw emailadres in en ontvang de gratis whitepaper.

Bedankt!

Aanvraag Whitepaper Power the Future

Vul uw emailadres in en ontvang de gratis whitepaper.

Bedankt!

Schrijf je in op de nieuwsbrief

Schrijf je in op de nieuwsbrief en ontvang de gratis whitepaper.

Bedankt!

Schrijf je in op de nieuwsbrief

Schrijf je in op de nieuwsbrief en ontvang de gratis whitepaper.

Bedankt!

Schrijf je in op de nieuwsbrief

Schrijf je in op de nieuwsbrief en ontvang de gratis whitepaper.

Bedankt!

Aanvraag Whitepaper WerkenBij.FM

Vul uw emailadres in en ontvang de gratis whitepaper.

Bedankt!