Blog

Vertellen over verhalen

‘Ons verhaal is wie we zijn en waarin we willen geloven’

Over de macht van de mythe  Yuval Noah Harari, auteur van Sapiens, Homo Deus en 21 Lessen van de 21e Eeuw, betoogt in een essay in de New York Times dat wij als mensen op een unieke manier in staat zijn om in grote groepen met elkaar samen te werken, omdat wij geloven...

Lees meer

Leerlingen verdienen meer piekervaringen in het onderwijs

Wat maakt bepaalde korte ervaringen in ons leven zo gedenkwaardig en zinvol? Laten we ze 'piekmomenten' noemen, zoals een trouwdag, een succesvolle presentatie of een prijs in ontvangst nemen. Piekmomenten delen vergelijkbare elementen, zoals intensiteit en...

Lees meer

Een goed innovatieverhaal vertellen

De meest innovatieve bedrijven hebben niet alleen baanbrekende producten, ze hebben ook een ontstaansverhaal dat tot de verbeelding spreekt en waarin we de persoonlijke bevlogenheid, doorzettingsvermogen of eureka momenten van de oprichter herkennen. Iconische...

Lees meer

7 tips om medewerkers voor je organisatie te behouden

Medewerkerbetrokkenheid is een cruciale voorwaarde voor duurzaam succes en het bereiken van gezamenlijke ambities. Daar zijn we het wel over eens. Alleen worstelen we met de vraag in hoeverre we betrokkenheid kunnen beïnvloeden. Je kunt weliswaar communiceren over de...

Lees meer

HEBBEN WE SCHOLEN NODIG OM TE LEREN?

Wereld in uitvoering Martijn Aslander en Erwin Witteveen beschrijven in hun boek ‘Nooit af’ de impact van de verandering van tijdperk op maatschappij en economie. In de nieuwe netwerksamenleving kantelen bestaande aannames radicaal. Ervaringen uit het verleden zijn...

Lees meer

Aanvraag Whitepaper Organisatielied

Vul uw emailadres in en ontvang de gratis whitepaper.

Bedankt!

Aanvraag Whitepaper Power the Future

Vul uw emailadres in en ontvang de gratis whitepaper.

Bedankt!

Schrijf je in op de nieuwsbrief

Schrijf je in op de nieuwsbrief en ontvang de gratis whitepaper.

Bedankt!

Schrijf je in op de nieuwsbrief

Schrijf je in op de nieuwsbrief en ontvang de gratis whitepaper.

Bedankt!

Schrijf je in op de nieuwsbrief

Schrijf je in op de nieuwsbrief en ontvang de gratis whitepaper.

Bedankt!