Aantrekken van juiste medewerkers

Krachtverhalen

In employer branding en arbeidsmarktcommunicatie kun je met behulp van verhalen nieuwe medewerkers op een geloofwaardige manier interesseren voor je organisatie. Daarvoor dienen deze verhalen wel al onderdeel te zijn van de organisatiecultuur. Bij het solliciteren en in het werk zelf draait het steeds meer om unieke en gedenkwaardige persoonlijke ervaringen. Daar word je als medewerker gelukkig van en daarmee creëer je uiteindelijk ook gelukkige en loyale klanten. Medewerkerbetrokkenheid, klanttevredenheid en bedrijfsprestaties zijn als communicerende vaten. Potentiële kandidaten willen graag onderdeel zijn van een organisatie waar deze zaken in balans zijn.

 

Vertel jezelf

De verhalen die je aan de arbeidsmarkt vertelt, zijn in principe dezelfde verhalen die al circuleren in de organisatie en bij klanten. Ze moeten alleen expliciet worden gemaakt. Bij voorkeur geven ze antwoord op de volgende vragen:

  1. Wie zijn wij en hoe is het om hier te werken?
  2. Wat doen we voor fantastische dingen en hoe maken wij het verschil?
  3. Hoe zie je onze waarden terug in ons gedrag?
  4. Waarom zijn we er trots op om hier te werken?

Met authentieke krachtverhalen geef je kandidaten een optimale ervaring, nog voordat ze het eerste kennismakingsgesprek hebben gevoerd. Zijn die verhalen er onvoldoende, dan is het zaak om eerst te werken aan een cultuur van vertrouwen waarin mensen met plezier presteren.

Meer weten? Neem contact op voor een afspraak.